Сучасні тенденції в розробці сайтів 2014-2015
Ні для кого не секрет, що за останні роки веб-технології стрімко розвинулись. У першу чергу це тісно пов’язано з частою появою нових версій браузерів і підтримкою ними нових технологій. Тому напрямки розробки веб-додатків постійно змінюються. Щоб наші сайти виглядали сучасно, а також правильно відображалися на різних пристроях: від монітора персонального комп’ютера до екрану смартфона, потрібно враховувати сучасні тренди в веб-розробці. У цій статті нам би хотілося розглянути деякі сучасні тенденції, які спостерігаються у веб-розробці останнім часом.
Ми спробували розібратися в сучасних трендах розробки веб-сайтів і склали невеликий список.
Мінімалістичний дизайн
Мінімалізм є основним сучасним напрямком у веб-дизайні. Мінімалістичний дизайн сайту привабливий для відвідувачів, бо з нього вилучається все, що заважає, а використовуються дійсно необхідні елементи взаємодії з користувачем. Це допомагає поліпшити доступність і читабельність контенту на різних пристроях.
ЗАСТОСУВАННЯ СУЧАСНИХ ТЕХНОЛОГІЙ HTML5 І CSS3
Унікальні можливості HTML5 вражають: нові елементи для розміщення на сторінці аудіо та відео, оффлайн коштів, анімації, нові типи полів в веб-формах та інші можливості, а в поєднанні з CSS3 розробник може домогтися приголомшливих результатів. Завдяки новим правилам, що з’явилися в CSS3, стало можливим створення безлічі цікавих візуальних ефектів, таких як закруглені кути у блоків, тіні, градієнт в якості фону, напівпрозорі елементи, CSS-трансформації, використання веб-шрифтів і багато іншого. При цьому для реалізації перерахованих інновацій більше не потрібно використовувати графічні зображення та javaScript.
ВІДМОВА ВІД ВИКОРИСТАННЯ FLASH НА КОРИСТЬ HTML5 І JAVASCRIPT
До 2012 року Flash використовувався дуже широко, але потім його застосування стало помітно знижуватися. У першу чергу це стосується мобільних пристроїв. Так як браузери в сучасних мобільних пристроях підтримують HTML5, використання в них Flash-технологій для відображення анімації та інших невеликих завдань стало не актуально. Але це не означає, що Flash більше ніде не використовується. Без нього неможливим є відтворення відео та «просунутої» анімації.
«СПРИЙНЯТЛИВИЙ» ВЕБ-ДИЗАЙН. АДАПТИВНА ВЕРСТКА
Дизайн сайту більше не обмежений фіксованими розмірами. «Сприйнятливий» (адаптивний) дизайн — це методика створення макету сайту, який правильно відображається на екрані будь-якого пристрою. Не важливо, якого він розміру, смартфон це чи персональний комп’ютер. Основною ідеєю адаптивного дизайну є відмова від створення декількох варіантів сайту для різних типів пристроїв та адаптації єдиного макета для відображення на екранах із різним дозволом. «Сприйнятливий» веб-дизайн почав розвиватися в 2012 році і цей процес триває досі.
ОДНОСТОРІНКОВІ САЙТИ ТА ВИКОРИСТАННЯ PARALLAX-ЕФЕКТУ
Останнім часом стала збільшуватись кількість односторінкових сайтів, на яких можна побачити parallax-ефект. Цей напрямок розвивається і навіть великі світові компанії використовують ефект parallax на своїх сайтах. Parallax-ефект полягає в наступному: за рахунок різної швидкості руху шарів макета при прокручуванні сторінки виникає приголомшливий ефект глибини і перспективи. Це привертає увагу відвідувачів, а за рахунок того, що на таких сайтах меню зазвичай фіксується (наприклад, зверху або збоку) і не пропадає при прокручуванні, поліпшується взаємодія з користувачем.
ФІКСАЦІЯ БЛОКУ МЕНЮ ПРИ ПРОКРУТЦІ КОНТЕНТУ
Про цей тренд ми згадали вище. Давайте розглянемо його більш докладно. Його мета полягає в тому, що блок із навігацією позиціонується щодо вікна браузера, а не сторінки. Тому при прокрутці сторінки блок залишається на своєму місці на відміну від решти контенту, який рухається. Таким чином, відвідувачеві не потрібно перекручувати сторінку вгору, щоб дістатися до меню та перейти в інший розділ сайту. Фіксація блоку меню надає відвідувачеві зручну навігацію на кожній сторінці сайту.
СЛАЙДЕРИ, АДАПТОВАНІ ПІД МОБІЛЬНІ ПРИСТРОЇ
Розміщення слайдерів на головній сторінці сайту є дуже популярним в сучасному веб-дизайні. Галерея з великих зображень — найнадійніший спосіб залучення уваги аудиторії. Всі слайдери базуються на jQuery-плагінах (іноді в поєднанні з CSS3). При зміні зображень в них відбуваються цікаві візуальні ефекти, які виглядають дуже привабливо. Багато відвідувачів використовують для серфінгу по мережі різні тач-пристрої (планшетні комп’ютери або смартфони), тому найвідоміші jQuery-плагіни (Fancybox, Lightbox та інші), призначені для створення галерей зображень, враховують це у своїй роботі. Важливо, що окрім підтримки мобільних тач-пристроїв популярні слайдери адаптують зображення під розміри екранів різних пристроїв.
ВЕЛИКІ ЗОБРАЖЕННЯ В ЯКОСТІ ФОНУ
Великі зображення в якості фону сторінки також стають дуже популярними. Їх можна використовувати на сайтах, пов’язаних з мистецтвом. Наприклад, на сайті-портфоліо фотографа якогось модного журналу або модельного агентства. Безумовно, там вони будуть дуже вигідно виглядати та вражати відвідувачів. Але у таких фонів є один істотний недолік: за рахунок їх розміру сторінки сайту можуть завантажуватися досить тривалий час. Щоб уникнути довгого завантаження сторінки, дизайнери роблять фонові зображення трохи розмитими. У підсумку з’являється можливість оптимізувати їх розмір для більш швидкого показу сторінки.
ІНТЕРФЕЙС КОРИСТУВАЧА НА САЙТІ НА ПРИКЛАДІ ПЕРСОНАЛЬНІХ ДОДАТКІВ
Ніхто не очікував, що цю тенденцію просуне на ринку компанія Microsoft, а не Apple. Сучасний інтерфейс користувача Modern UI (відомий раніше як Metro UI), що складається з плоских прямокутників з великими написами став досить популярним серед користувачів в 2013 році та продовжує їм залишатися в 2014-му. Звичайно ж, Modern UI надихнув багатьох дизайнерів. Вони знайшли його концепцію досить цікавою і створили на цій основі шаблони для сайтів для різних CMS. В основі Modern UI — яскраві кольорові прямокутники з великими написами і сучасними іконками. При наведенні курсора на будь-який елемент інтерфейсу, іконки змінюють свій зовнішній вигляд за допомогою анімації. Основними кольорами Modern UI є: фіолетовий, рожевий, бірюзовий, синій, зелений, червоний, пурпурний та коричневий.
ПЛОСКИЙ ДИЗАЙН І ФАНТАСТИЧНІ КОЛЬОРОВІ СХЕМИ
Як згадувалося вище, мінімалізм у веб-дизайні став досить популярним в останні роки. Плоский дизайн — один з різновидів мінімалізму. При створенні такого дизайну використовуються прості кольорові схеми, елементи дизайну не містять різні тривимірні ефекти (тіні, тиснення, градієнти та інше). Проте плоский дизайн не може бути зовсім без ефектів, але в ньому їх зовсім небагато та всі ефекти засновані на CSS3. Ключовим моментом плоского дизайну є концентрація уваги відвідувача на змісті сайту, а не на графічних елементах дизайну. У ньому використовуються прості макети, суцільні кольори, різні чіткі значки і шрифти без зарубок. Якщо говорити про кольорову гаму, то в плоскому дизайні застосовуються яскраві, соковиті, насичені кольори. Іноді кольорові схеми розбавляються сірим або чорним кольором.
Плоский дизайн зараз застосовується практично всюди: від інтерфейсів додатків для Android і Windows Рhone до макетів веб-сайтів та інтерфейсів персональних ОС. Наприклад, Windows 8. Плоский дизайн був популярний раніше, потім перестав бути таким. Зараз його популярність знову зростає. Це відбувається завдяки появі інтерфейсу Modern UI, а також оновлення дизайну сервісів Google (Gmail, Google Maps та Google+). Крім того, при використанні плоского дизайну в макетах, сторінки таких сайтів починають завантажуватися набагато швидше.
У висновку статті хотілося б зазначити наступне: сучасні сайти повинні бути в першу чергу зручними для користувача, багатофункціональними і мати приємний (ненав’язливий, мінімалістичний) дизайн, а майбутнє розробки сайтів безпосередньо залежить від розвитку веб-технологій і своєчасного застосування їх на сайтах.