Психологія, яка формує соціальні медіа
Головний менеджер відділу маркетингу з соціальних медіа Джессіка Сміт вирішила поділитися своїм досвідом в управлінні спільнотою NCAA Wrestling з читачами відомого порталу SocialMediaToday.com. Ми пропонуємо Вам прочитати переклад статті, бо ця стаття дійсно варта Вашої уваги.
Джессіка Сміт:
Завдяки спільноті NCAA Wrestling ми отримуємо прямий доступ до всіх наших клієнтів і фанатів. Але навіть незважаючи на це, багато SMM-менеджерів не здатні просто взяти та продати свої товари або послуги, чи голосно викрикнути «Я». Вся справа в тому, що люди хотіли б безпосередньо взаємодіяти з брендом так само, як і з рештою людьми в різних соціальних мережах.
Ось до якого висновку я у результаті дійшла. Соц. медіа — це далеко не платформи, а вид спілкування, що дозволяє людям побудувати в майбутньому певні взаємини. І як би дивно це не було, в цьому випадку шлях до успіху лежить через психологію. Безумовно, Ви повинні повністю розуміти свою аудиторію та завжди знати чого хочуть люди.
На посаді керівника NCAA Wrestling (Twitter, Facebook) я вже близько двох років. За цей час я усвідомила наскільки важлива психологія нашої роботи. Моя робота полягала в тому, щоб я думала, говорила та робила, як рестлер.
По початку мені було дуже складно. Звичайно, я дівчина і мало що розуміла у рестлінгу. Я ніколи не була на тематичних зустрічах і взагалі була далека від усього цього. У підсумку, мені просто довелося вливатися в суспільство людей, які живуть цим видом спорту. Я довго вивчала демографію та весь контент з цієї тематики.
Можна сказати, що саме рестлінг дав мені зрозуміти наскільки важлива психологія в соціальних медіа. Я досягла певного рівня за допомогою того, що завжди могла відповісти на будь-які базові питання про мою цільову аудиторію. Нижче я наведу приклади базових питань про цільову аудиторію. Я думаю вони Вам також стануть у нагоді.
ЯКА ВАША БАЗОВА ДЕМОГРАФІЯ?
Це найперше і основне, що потрібно для себе визначити. Ви повинні чітко розуміти, хто саме є вашою аудиторією і чого хочуть ці люди. Без цього розуміння Ви просто не достукаєтеся до них.
Як у Вашому розумінні виглядає образ фаната?
Після того, як Ви відповіли на перше питання, можна починати копати далі. У всіх деталях уявіть собі ідеальний образ фаната. Якщо Ви у всіх кольорах охарактеризуєте свою аудиторію, Вам буде набагато легше рухатися далі.
ЯК САМЕ ВАШІ КЛІЄНТИ СПОЖИВАЮТЬ ІНФО?
Починаючи свою роботу в соціальних медіа, треба сконцентруватись на головному. Найкраще зосередитися тільки на тих платформах, які відповідають Вашій аудиторії. Зараз існує величезна кількість статистичних даних про те, яким саме чином користувачі соціальних медіа споживають інформацію. Тут необхідно комбінувати всі отримані статистичні дані з власними дослідженнями.
У тому випадку, якщо у Вас є вся цільова та поточна демографічна інформація, Вам буде простіше прийняти правильні рішення далі і Ви зможете вибрати відповідну платформу.
Про що говорять Ваші фанати?
Зі своїми клієнтами Ви повинні говорити їхньою мовою. Відразу ж можете видалити всі свої пости, які виглядають як реклама. Ви повинні робити не рекламу, а свій власний «голос», який будете використовувати для бесіди зі своєю аудиторією.
Моя аудиторія виявилась досить молодою та переважно чоловічою. Тобто, в основному я спілкувалася з молоддю чоловічої статі. З цієї причини я намагалася використовувати такі слова, як «круто», «вау», «бум», «ніфіга собі». Зрозуміло, що я використовую ці слова у своєму повсякденному житті, але в цьому випадку, справа-то не в мені. Мабуть, моє величезне досягнення в тому, що на всіх форумах і соціальних платформах мене вважали за хлопця.
Зазначу, що SMM-менеджер не завжди повинен мати досвід там, де починає працювати. Найголовніше знати, як і де шукати інформацію та адаптуватися під необхідну аудиторію. Тому необхідно приділити час, щоб дізнатися, як живе і чим дихає Ваша цільова аудиторія.
Чому їм не все одно?
Необхідно визначити, що саме торкає за душу Ваших клієнтів. Чому їм не все одно і вони готові присвятити свій час. Якщо Ви дасте відповідь на це питання, то відразу стане ясно, який саме тип контенту варто використовувати.
У випадку з моїм проектом, все було дуже просто. Багатьом користувачам було далеко не все одно, тому що вони самі приймали або приймають активну участь у цьому виді спорту. Були навіть кілька хлопців, які активно цікавилися рестлінгом в коледжі, але більшість людей просто цікавилися цим видом спорту. У зв’язку з цим я почала використовувати контент про NCAA та про рестлінг загалом.
ЩО ОБ’ЄДНУЄ ВСІХ ФАНАТІВ І КЛІЄНТІВ?
Може статися так, що у Вашому проекті буде декілька ключових аудиторій. Тим не менш, вони всі зацікавлені одним і тим самим. В такому випадку Вам необхідно визначити, що саме їх об’єднує.
У моєму випадку, загальна тема для всіх була любов до спорту. Також їх об’єднувала, так звана, емоційна прив’язаність. Якщо ви це визначите, то зможете вибрати «правильні пости» для розміщення.
Якщо Ви почали помічати якісь проблеми з комунікацією, то Вам треба приділити час оцінці цінностей своїх клієнтів. Необхідно давати своїм фанатам те, чого вони чекають найбільше. Тепер Ви можете використовувати ці шість питань перед тим, як почати роботу в соціальних медіа.