Контекстна реклама або пошукове просування?
Який шлях Ви б не обрали, обидва способи переслідують одну та саму мету – велика кількість відвідувачів на сайті та зростання продажів. Часто власники проектів ставлять собі одне питання: на що слід витратити більше коштів: на контекстну рекламу чи на пошукове просування? Який спосіб є більш ефективним?
Відразу зауважимо, що універсальної відповіді на питання «що краще?» просто немає. У контекстної реклами та у пошукового просування є свої характерні плюси та мінуси. Ми перелічимо всі недоліки та всі позитивні якості кожного способу, щоб Ви краще все це собі уявили.
Швидкий або поступовий результат
Перша проблема в просуванні через пошукові системи — це час. Для виходу на топові позиції в пошуковій видачі можна витратити близько 2-3 місяців. Щодо часу контекстна реклама безумовно має більше плюсів. Тобто, у випадку з рекламою результат Ви отримуєте якнайшвидше. Як тільки реклама буде опублікована, люди вже відразу зможуть відвідувати ваш сайт.
Але і в цьому випадку у контекстної реклами є свій мінус. Як тільки Ви перестанете оплачуватися рекламу, вона зникне та потік нових відвідувачів зупиниться. Тобто, все залежить від Вашого бюджету. Що стосується просування позицій в пошукових системах, то це довгий процес, але якщо його зробити якісно, то він дасть величезний та постійний результат. Навіть якщо Ви перестали просувати свій сайт по позиціях, результат не зникне відразу, сайт не злетить зі своїх позицій, а буде ще якийсь час приносити відчутний результат.
Сфери мовлення
Рекламу необхідно розміщувати згідно інтересам цільової аудиторії. Не потрібно розміщувати її де тільки можна. Можна вибрати регіон, час показу та інше, тим самим сконцентрувавшись тільки на тій аудиторії, яка Вам потрібна. Ви заощадите бюджет і відсортуєте користувачів, залишивши лише тих, хто може бути зацікавлений Вашим продуктом або послугою.
Що стосується просування в пошукових системах, то навіть просування, наприклад, в Google може вплинути на позиції в Яндексі. Про Ваш проект дізнається якомога більше людей. Контекстна реклама завжди прив’язана лише до якоїсь певної пошукової системи або торгової платформи. Це означає, що якщо Ви розмістили рекламу в Google, то користувачі Яндекса Вас не побачать.
Від відвідувача до клієнта
Багато фахівців стверджують, що відсоток конверсії (кількість відвідувачів, які стали клієнтами) набагато вище, якщо Ви надаєте перевагу пошуковому просуванню, аніж контекстній рекламі. Можливо, так воно і є. Контекстна реклама має за мету лише привести людину на сайт і презентувати йому товар/послугу.
Що стосується просування, то Ви працюєте не тільки над тим, щоб привести користувача на свій ресурс, але й надати йому корисну, важливу інформацію. Детально розповісти про свій продукт або послугу, тим самим зацікавити клієнта. Потрібно не тільки заманити клієнта, а й зацікавити його.
Наприклад, людина вводить в пошукову систему фразу «купити ноутбук Lenovo» і потрапляє на сторінку, де представлений величезний вибір різних ноутбуків, серед яких є пару моделей Lenovo. Людина шукала саме Lenovo, а не якийсь інший ноутбук. Ми просто не відповіли на його запит в повному обсязі. Було б набагато краще, якби була окрема сторінка, присвячена ноутбукам фірми Lenovo з докладною інформацією про кожну модель.
Найбільш ефективний варіант — об’єднання контекстної реклами з оптимізацією та просуванням сайту в пошукових системах. Спочатку ви залучаєте людей рекламою, а після цього зацікавлюєте його важливою інформацією.
Кількість витрачених коштів
Контекстна реклама підходить навіть при невеликому бюджеті. Ви оплачуєте тільки перехід кожного відвідувача, а не просто показ реклами в інтернеті. Можна отримати ще більший ефект, якщо купувати рекламу з низькочастотних запитів. Варто відзначити, що більш точні ключові запити є ефективнішими для рекламної кампанії. Тобто, Вам просто потрібно дібрати якомога точні ключі та рекламна кампанія продемонструє хороший результат.
Якщо Ви вирішили просувати свій сайт по високочастотним запитам, то для цього краще всього використовувати пошукове просування. Більш того, користувачі більше довіряють пошуковій видачі, ніж рекламі в інтернеті. Хоча слід зауважити, що далеко не всі користувачі відрізняють рекламу від пошукової видачі.
Робимо висновки
У випадку з контекстною рекламою ми будемо оплачувати тільки кліки. Завдяки цьому можна отримати непогані аналітичні дані та скласти статистику, а також досягти швидких результатів.
У свою чергу, просування в топ пошукових систем в довгочасній перспективі демонструє відмінні результати і значно економить рекламні бюджети. Але при неправильному підході можна просто витратити величезний бюджет, сподіваючись на результат, але так його і не побачити. У той час як замовляючи контекстну рекламу вже через тиждень зрозуміло, що щось відбувається не по плану.
Далі ми демонструємо порівняльну таблицю, де покажемо всі позитивні та негативні якості контекстної реклами та пошукового просування.
Контекстна реклама |
Просування в пошукових системах |
Результат отримуєте відразу |
Для отримання необхідного результату потрібен час |
Відносно невелика довіра відвідувачів до реклами |
Велика довіра відвідувачів до видачі в пошукових системах |
Реклама буде показана згідно з встановленими умовами та буде спрямована на цільову аудиторію |
Буде показана абсолютно всім користувачам |
Залежність від бюджету. Поки ви платите гроші, реклама працює |
Довготривалий результат, значна економія на тривалих періодах |
Платите тільки за перехід користувача, а не за показ |
Залежно від договору платите за виконану роботу або за позиції |
Реклама буде показана тільки на певних рекламних платформах або пошукових системах |
Позиції будуть рости в декількох пошукових системах одночасно |
Низька конверсія в порівнянні з пошуковим просуванням |
Відсоток конверсії більш високий |
Можна використовувати при невеликому бюджеті |
Вимагає значних інвестицій, особливо на ранніх етапах |
Дорого, якщо використовувати високочастотні запити |
У порівняння з контекстною рекламою, просування по високочастотним запитам є дешевшим |
Отримуємо точні дані для аналізу ефективності кампанії. |
Зібрати статистичні дані складніше через тривалість виведення запитів в топ. |
Немає впливу на бренд компанії |
|
Набагато дешевше, ніж використання медійної реклами |