Адаптивний дизайн веб-сайту та його переваги

Зміст матеріалу

Напевно, потрібно почати з визначення що ж таке «адаптивний дизайн» і для чого він взагалі потрібен. Англійською мовою поняття «адаптивний дизайн» звучатиме як «responsive design». Дослівно це означає — «чуйний дизайн».

Головна мета такого дизайну полягає в тому, щоб виглядати абсолютно однаково на всіх пристроях і на різних за розміром екранах. Тобто, щоб кожна сторінка сайту однаково виглядала як на комп’ютері, так і на смартфоні. При наявності зручного адаптивного дизайну Вам не знадобиться спеціально розробляти мобільну версію проекту.

adaptiv2

Не дивлячись на те, що західні проекти вже давно перейшли на адаптивну верстку дизайну, український ринок все ще розвивається в цьому напрямку. Вся справа в тому, що багато власників проектів ще не до кінця розуміють всю важливість такого дизайну. Тим не менш, дуже важливо те, як приймуть Ваш сайт клієнти і те, наскільки він буде зручний. Простіше кажучи: адаптивний дизайн важливий не тільки для великих проектів, але й для персональних блогів та іншого.

 У чому саме переваги адаптивного дизайну веб-сторінки? Давайте ми зробимо акценти на кількох сильних сторонах:

  1. Простіше для SEO-оптимізації. Один сайт оптимізувати і просунути набагато легше, ніж кілька його версій.
  2. Простіше та зручніше для користувачів. Погодьтеся, клієнтам буде легше звикнути до однієї версії сайту, ніж постійно розбиратися в мобільній версії проекту.
  3. Відсоток конверсії вище. Тут все буде залежати від того, наскільки буде зручним адаптивний дизайн. Тому над ним треба дуже добре попрацювати.
  4. Спрощений аналіз. Проводити аналіз користувачів із різними типами пристроїв набагато легше при адаптивному дизайні. Якщо потрібно буде щось змінити це буде тільки одна  версія дизайну, а не кілька.

Найголовніше — це серйозна економія бюджету. Вам не доведеться викидати гроші на створення окремих версій сайту, постійно вносити правки під різні пристрої. Тепер можна просто створити якісний адаптивний дизайн, який буде мати гарний вигляд на всіх пристроях.

ПЛЮСИ З ТОЧКИ ЗОРУ ОПТИМІЗАЦІЇ

Загальне число користувачів, які користуються інтернетом через мобільні пристрої та планшети з кожним роком швидко збільшується. Разом з цим збільшується важливість працездатності сайту під різні пристрої. Свого піку адаптивний дизайн досяг в 2012 році, коли абсолютно всі почали його обговорювати, а саме його ефективність.

Перед тим, як почати роботу з пошуковими системами, необхідно зрозуміти, що їм до вподоби.

Відразу варто зазначити, що пошуковик Google радить кожному сайту робити адаптивну верстку. У підсумку, такі сайти найчастіше виходять на хороші позиції у видачі пошукової системи.

Далеко не всі погодяться з тим, що адаптивний дизайн у всьому краще мобільної версії сайту. Але якщо дивитися суто з точки зору оптимізації, то адаптивний дизайн в цьому випадку виграє. Якщо брати окрему версію проекту, то у неї будуть абсолютно інші адреси сторінок і свій власний код, який відрізняється від оригінальної версії сайту. У випадку з адаптивним дизайном будуть використовуватися ті ж адреси сторінок та все інше, що сильно покращує індексацію кожної сторінки сайту.

ПЛЮСИ АДАПТИВНОЇ ВЕРСТКИ ПЕРЕД МОБІЛЬНОЮ ВЕРСІЄЮ

Безумовно, мобільна версія має свої величезні плюси. Можуть бути поставлені певні цілі, з якими найкраще впорається мобільна версія. У приклад візьмемо великий новинний портал. Якщо у нього адаптивний дизайн і величезна кількість контенту, то користувачеві, який зайшов з мобільного пристрою, доведеться нескінченно прокручувати новинну стрічку, щоб знайти необхідний матеріал. Найчастіше в таких випадках і розробляють мобільну версію.

Але є й інша сторона медалі. Розробляючи мобільну версію, доведеться піднімати авторитет сайту мало не з нуля. З цієї причини, для просування більше підходить адаптивний дизайн. Більше того, зараз в інтернеті величезна кількість новинних ресурсів, які гірше ранжуються пошуковими системами. Це пов’язано з тим, що більшість сторінок інших версій сайту склеєні з основною версією. Що стосується адаптивного дизайну, то в цьому випадку всі сторінки знаходяться на одному ресурсі та посилальна маса зосереджена на одному сайті. Простіше кажучи, всі посилання будуть вести на один єдиний домен і пошукові системи будуть краще на це реагувати.

Адаптивний дизайн також спрощує роботу з соціальними сигналами. Наприклад, хтось вирішує поділитися Вашим контентом у себе на сторінці і посилання буде вести на ваш основний домен, тим самим самому користувачеві буде простіше розібратися.

ЗМЕНШЕННЯ ВІДСОТКА ВІДМОВ

Наприклад, Ваш сайт відмінно ранжирується і добре оформлений, але аналіз показує, що він працює все одно не настільки ефективно на мобільних пристроях, як хотілося б. У розділі статистики Ви починаєте помічати зростання відсотка відмов. Найчастіше це відбувається через те, що мобільна версія сайту надто відрізняється за зовнішнім виглядом від оригіналу. Контент може бути урізаний і збивати з пантелику клієнтів. Зауважимо, що пошукові системи дуже гостро реагують на відсоток відмов і відразу ж намагаються опустити сторінки сайту у видачі.

Що в цьому випадку робить адаптивний дизайн? Він відображає сторінки на мобільних пристроях точно в такому ж вигляді, але трохи у зміненому зовнішньо форматі, щоб підлаштуватися під екран пристрою. Це звільняє власника сайту від прийняття важких рішень, як зручніше розмістити контент, що урізати, а що залишити. У підсумку, відсоток відмов повинен зменшитися, оскільки користувач вже знайомий зі звичним йому дизайном.

ПОВЕДІНКОВИЙ ФАКТОР

Якщо сайт дійсно зручний, то користувачеві буде легко знайти необхідну йому інформацію і поширювати контент далі по соціальним мережам. Пошукові системи завжди звертають увагу на поведінковий фактор. Тобто на те, як поводяться люди на Вашому сайті. Адаптивний дизайн націлений в першу чергу на користувача, на поліпшення поведінкового фактора. Ось чому Google так рекомендує користуватися адаптивним дизайном.

При використанні сайта, людина не повинна відчувати будь-яких труднощів. Наприклад, людина знайшла цікаву статтю, сидячи за своїм ноутбуком, і захотіла поділитися посиланням зі своїм товаришем, який в цей час сидить в інтернеті з телефону. Товариш також повинен зручно користуватися ресурсом з мобільного, в іншому випадку він довго на ньому не затримається.

Час та технології не стоять на місці і слід адаптуватися на споживачів щодня. Все більше людей виходять в інтернет з мобільних пристроїв і їм повинно бути зручно і комфортно знайти ту інформацію, яку вони шукають. У цьому випадку адаптивний дизайн підходить найкраще як для самих користувачів, так і для пошукових систем.

Ми допоможемо Вам та Вашому бізнесу вийти на новій рівень